مجمع عمومی عادی سالیانه تامین سرمایه لوتوس پارسیان امروز یکشنبه مورخ 13 خرداد ماه 1403، با حضور 94.5 درصد سهامداران در محل مرکز همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه الزهرا برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار شد / «لوتوس» سهمی ۵۷۰ ریال سود تقسیم کرد

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، این جلسه به ریاست آقای عبدالحسین صادقی باطانی–نماینده گروه مالی پارسیان-، نظارت آقایان ستاری – نماینده سرمایه‌گذاری تدبیر- و صفری- نماینده گروه سرمایه‌گذاری سایپا- و دبیری آقای احسان مرادی-مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان- برگزار شد.

مصوبات مجمع

در این مجمع پس از ارائه گزارش هیئت مدیره توسط مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان و قرائت گزارش حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 1402/10/30 به اتفاق آرا تصویب شد.

از دیگر مصوبات مجمع تامین سرمایه لوتوس می‌توان به تقسیم دو هزار و هفت میلیارد تومان سود نقدی که معادل 570 ریال سود به ازای هر سهم است، انتخاب موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان بازرس و حسابرس قانونی و موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان بازرس علی البدل شرکت و تعیین حق الزحمه ایشان، انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و تعیین سایت کدال جهت درج آگهی‌های شرکت، تعیین پاداش هیئت مدیره، تعیین حق حضور اعضای هیئت مدیره در جسات و کمیته‌های حاکمیت شرکتی، تعیین پاداش هیئت مدیره، تعیین مبلغ مسئولیت اجتماعی لوتوس در سال مالی جدید و تصویب ماده 129 اشاره کرد.

برنامه‌های آتی لوتوس

در این جلسه، برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان به شرح زیر توسط مدیرعامل شرکت به سهامداران گزارش داده شد:

  • توسعه تکنولوژی‌های سازمانی در راستای تبدیل شدن به تامین سرمایه هوشمند
  • توسعه ظرفیت‌های جذب مشتریان از طریق همکاری و برقراری روابط استراتژیک با نهادهای مالی خوشنام
  • بهبود در سرعت و دقت ارائه خدمات متنوع سرمایه‌گذاری با استفاده از فناوری‌های سازمانی
  • ایجاد تنوع درآمدی با توسعه متوازن خطوط کسب و کار و افزایش سهم درآمدی شرکت از خدمات نوین مالی
  • توازن در توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری و تامین مالی
  • متنوع سازی خطوط کسب و کار و طراحی ابزارهای نوین مالی
  • توسعه روابط کاری در حوزه تامین مالی، خدمات مالی و مهندسی مالی با مجموعه‌های خوشنام و پیشران در اقتصاد کشور
  • پایش مستمر عملکرد سازمانی و مدیریت ریسک به صورت متمرکز
  • تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش خدمات قابل ارائه در شرکت تامین سرمایه به گروه‌های مختلف مشتریان
  • برنامه‌ریزی جهت جذب، نگهداشت و تعالی سرمایه انسانی خلاق و نوآور

پاسخگویی به سؤال‌های سهامداران

در پایان جلسه به سؤال‌های مطرح شده توسط سهامداران پاسخ داده شد.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص ابراز نگرانی سهامداران از افزایش هزینه‌های شرکت و تاثیر آن بر سود گفت: با توجه به اتفاقاتی که در پایان سال 1402 در خصوص افزایش نرخ سود سپرده بانکی از طریق گواهی سپرده افتاد، ما نیز برای حفظ قدرت رقابت در بازار ناچار به افزایش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شدیم، اما تلاش ما بر این است علیرغم رشد هزینه‌ها انحراف خاصی از بودجه نداشته باشیم و تا پایان سال مالی سود پیش بینی شده محقق شود.

احسان مرادی –مدیرعامل شرکت- در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به کمترین نسبت P/E  و بالاترین سودآوری چرا ارزش سهام حداقل است، گفت: شرکت‌های تامین سرمایه عمدتا یک حاشیه سود برای خود و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت لحاظ می‌کنند که بالا یا پایین بودن نرخ بهره تاثیر زیادی بر آن نخواهد داشت و امیدوارم که در سنوات آتی شاهد رشد نرخ سهام لوتوس باشیم.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به سوال مربوط به نرخ جدید تامین مالی و ابراز نگرانی سهامداران در خصوص قراردادهای قبلی منعقد شده که با نرخ پایین‌تر بودند گفت: نرخ جدید تامین مالی بر اساس شرایط بازار تعیین می‌شود و باید طوری اعلام شود که قابل رقابت با سایر رقبا باشد. ما سعی داریم در سال جاری مبلغ 10 هزار میلیارد تومان مبلغ تامین مالی برآورد شده در بودجه متناسب با شرایط بازار محقق شود. در خصوص قراردادهای قبلی نیز یک شرکت تامین سرمایه موفق شد از هیئت محترم داوری اخذ رای و مابه التفاوت را دریافت کند. بر همین اساس تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز بعد از مذاکرات صورت گرفته و مکاتبات انجام شده، موفق به اخذ مابه‌التفاوت شد که اطلاعات تکمیلی آن حتما از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

همچنین ایشان در پاسخ به پرسش مربوط به اعلام زمان واریز سود سهامداران گفت: ما در تلاش هستیم پس از نامه نگاری و مکاتبات لازم با سپرده گذاری مرکزی و اعلام تاریخ توسط ایشان، در هفته آینده تمام و کمال سود سهامداران محترم را پرداخت کنیم.

مجمع عمومی فوق العاده

در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده تامین سرمایه لوتوس پارسیان با حضور 94.5 درصد سهامداران و بدون تغییر در اعضای هیئت رئیسه ادامه یافت و بر همین اساس اصلاحیه و تغییرات سازمان بورس روی اساسنامه قبلی اعلام شد و تمامی موارد اعلام شده مورد موافقت سهامداران قرار گرفت و مصوب شد اساسنامه تامین سرمایه لوتوس پارسیان مطابق نمونه سازمان بورس باشد.